onsdag 22 augusti 2012

Dammigaste tvättstugan någonsin

Nu ska ni få höra..
Gick upp kl 6 imorse för att sätta på två maskiner med tvätt och såklart för att få pussa o krama världens bästa pojkvän lite extra innan han skulle åka. 
Efter jag lagt i maskinerna gick jag o la mig en halvtimme tills ena maskinen skulle hängas och efter den va hängd så gick jag o la mig en timme till. 
08.15 gick jag ner för att hänga den andra maskinen med tvätt men då va inte den klar så jag började med att torka bort damm ur torktumlaren och jag säger då det(!) Herregud va mycket damm! 
Och när man väl börjat städa så kan man liksom inte sluta förrän man känner sig färdig. Och jag torkade damm överallt, på rören i taket, elementet, väggarna, bakom maskinerna... och spindelväv.. Ja överallt och vi snackar kilovis med damm! Det var inget lätt damm utan det hade ju legat där och nästan grott in på en del ställen så det var tungt. 
Att det ens går att ha det så dammigt?! 
Jag skulle haft telefonen med mig o tagit kort så ni hade fått se hur det såg ut.

Maskinerna kan inte må bra av så mycket damm. 
Jag var "klar" 09.45.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar