fredag 10 augusti 2012

Magont

Fick nåt så otroligt ont i magen igår kväll och kände mig illamående och hade ont i huvudet, gick o la mig rätt så tidigt och mådde bra på morgonen tills jag åt vid ca halv elva idag så fick jag ont i magen igen efter jag ätit. Nu känns det en aning bättre. Sitter och läser om magont på 1177. Och ja... vissa grejer är ju lite konstiga och så kanske de formulerar sig konstigt. ska ge lite exempel.

  • graviditet utanför livmodern
  • Om man får ont i magen ska man först tänka efter om det finns en enkel förklaring som till exempel förstoppning eller stress. Då kan man oftast få besvären att gå över genom att exempelvis äta annorlunda, stressa mindre eller använda receptfria läkemedel.
Hur kan man bli gravid utanför livmodern? Hur blir man det? och vad är det? varför finns det?
Va ju bara tvungen att kolla upp det.
Graviditet utanför livmodern kallas också utomkvedshavandeskap.
Ett utomkvedshavandeskap är helt enkelt ett befruktat ägg som fastnat i äggledaren och kan avslutas av sig självt och man får missfall. Men om graviditeten fortsätter så måste man opereras eller få medicin annars är risken stor att äggledaren brister och man får en inre blödning. 

Och hur lätt är det att stressa mindre om man nu är stressad? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar