onsdag 2 oktober 2013

Allt från hockey till kanelbullar

Ser ni på bonde söker fru? Serien började förra onsdagen då de visade alla bönder som fått brev. 4 av de 8 bönderna ska vi tittare få följa under hösten. En utav bönderna kommer kommer (nästan) från mina hemtrakter (29 minuters bilfärd bara). Ler varje gång jag hör dialekten på tv och nu ska jag få höra den varje onsdag. Härligt! Värmland har verkligen varit med mig hela tiden jag bott här nere i halland, vilket är nästan 15 månader sen nu. På nyheterna, radion, personer man träffat... Ja, överallt har jag stött på värmland och det är härligt. Jag är född och uppvuxen i Värmland och värmlänning kommer jag alltid vara, det kan ingen ta ifrån mig.

Imorgon sätter jag och min sambo oss i bilen tidigt på morgonen på väg upp till värmlandsskogarna och hälsar på min familj. Som jag längtat!!! Ska bli så skönt att få krama om alla och vi har verkligen fullspäckat schema. Hälsa på en kär gammal vän, ishockey Färjestad vs. Växjö, bo på hotell (hotellfrukost!!), umgås med familjen, arvikamârten. Ja, det kommer va full rulle kanelbulle! Apropå kanelbulle, på fredag är det kanelbullens dag.

Men i alla fall, glöm inte att kolla på bonde söker fru på TV4 ikväll klockan 20:00!
Ni märker vem som är från värmland... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar