fredag 7 november 2014

Säg hej!

Hej!

Att ett så litet ord kan ha så stor inverkan på någon. Att säga hej tar inte ens en sekund!
Testa säga hej. Vad känner du när du säger de tre bokstäver "långa" ordet. Visst mår man bra?
Jag tror på att ordet "Hej" kan förändra mycket här i världen. Jag tror att det ordet kan göra en människas dag till den bästa. Jag tror att det ordet kan leda en människa in på en annan väg.
Att säga hej till någon visar att du ser den människan. 

Man behöver inte säga något för att "säga" hej! Man kan vinka till någon istället. Ska du ut och köra bil idag, eller någon annan dag? Kör då på att du ska vinka till alla du möter, eller varje röd bil du möter! Kom fram till något och vinka. Den du möter kanske har blivit av med jobbet och har en fruktansvärd dag. Cyklisten som körde över övergångsstället kanske fick massa fula kommentarer i omklädningsrummet idag. Den som promenerar på vägkanten kanske är på väg till tågstationen för att ta sitt liv. 

Det jag vill få fram är att säg hej, vinka eller le mot de människor du möter i vardagen! Du vet inget om hur deras liv ser ut. Kanske gör du deras liv bättre, vem vet.

Jag har startat en insamling för Friends. Min insamling heter B.Emtman Design mot mobbning!
Ni hittar den här!

Där kan ni bidra med 50 kr via sms eller skänka ett valfritt belopp via internetbank.
Jag säljer också produkter som en viss procent eller hela beloppet går till just den här insamlingen.
Mitt mål är att få ihop 2000 kr på ett år! Tillsammans kan vi göra skillnad!
Jag kommer dela med mig utav de produkter jag har på min instagram: Bemtmandesign och på facebook: B.Emtman Design!

Dela gärna detta inlägg och min insamling vidare till era vänner och ovänner!

Tusen tack för att ni tog er tid att läsa och jag hoppas ni förstår hur viktigt detta är!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar